Sprawdź ofertę smartwatchy
W tym artykule przyjrzymy się wielkim wydarzeniom w branży inteligentnych urządzeń noszonych w ciągu ostatnich 9 lat. Zobaczymy też, jak przyszłość IT powoli staje się coraz jaśniejsza.
Rok 2012 był rokiem debiutu Google Glass. To właśnie ten rok jest powszechnie uważany za pierwszy rok inteligentnych urządzeń wearables. Od 2012 roku, kiedy pojawiły się okulary Google Glass, branża smart wearables przez ostatnie 9 lat przechodziła równoległą ewolucję.
"Jako następny ośrodek obliczeniowy dla smartfonów".
Ten slogan jest wspólną "wizją", wielu nowicjuszy w branży smart wearables wydaje się mieć. Slogany takie jak te często pojawiają się w literaturze promocyjnej takich nowych produktów. Nie zważając na to, że większość ich czytelników i użytkowników to nie pracownicy techniczni, tacy jak my. Po prostu zwykli ludzie. Era komputerów zaczęła się ponad 20 lat przed rokiem 2012. Ludzie zaczęli doświadczać ery informatycznej. Potem era komputerów, a teraz era mobilnego internetu. Każdej z tych epok towarzyszyło "centrum obliczeniowe". Tym właśnie są dzisiaj smartfony - centrum obliczeniowym ery mobilnego internetu. Smartfony cieszą się coraz większą popularnością. Z tym wiąże się "eksplozja informacji". To znaczy ogromny wzrost ilości informacji, które otrzymują i przetwarzają każdego dnia. Inteligentne urządzenia wearable służą jako rozwiązanie tego problemu ery IT. Dzięki nim możemy zbierać banalne dane i pomagać użytkownikom w pozyskiwaniu informacji i usług.
W ciągu ostatnich 9 lat widzieliśmy, jak Google Glass przechodzi z fazy oszałamiającej do gasnącej. Obserwowaliśmy, jak wyłaniają się gwiazdy crowdfundingu. W tym czasie widzieliśmy również, jak smartwatche dla dzieci zyskują na znaczeniu. Na rynku inteligentnych słuchawek pojawiły się też słuchawki AirPods firmy Apple. I, wszystko to, jak mamy zamiar potwierdzić, przyniosły nowy wzrost w branży inteligentnych urządzeń noszonych.
Pozwólmy sobie na przegląd historii, wgląd w przyszłość.
Geneza okularów
Można odnieść się do Google Glass jako syna giganta. Otworzył on pokaz z wyzwaniem od swojego następcy, Microsoft Hololens.
W 2012 roku Google Glass oficjalnie zadebiutowało. Pojawił się jako produkt projektu Google "Explorer". Był to względny sukces. I udało mu się odwrócić uwagę od smartfonów. Produkt ten, jak sama nazwa wskazuje, jest urządzeniem przypominającym szkło. Co ciekawe, posiada również aparat fotograficzny i pasek procesora komputerowego. To praktycznie robi to, co smartfon by zrobić. Rzeczy jak; robić zdjęcia i filmy z kontroli głosowej. Można również rozmawiać, nawigować, surfować po Internecie, tekst, i e-mail na zegarek. Google Glass był kiedyś postrzegany jako "Przyszłość" produktu. Można to potwierdzić jego eleganckim wyglądem i zgrabną reklamą. Jest to jeden z powodów, dla których był on w centrum uwagi przez ponad 2 lata.
Google Glass nawiązało współpracę z marką magazynu mody Vogue, aby robić zdjęcia do magazynów mody .Przez około 2 lata, Google Glass było nigdzie nie do znalezienia. Ponownie pojawiło się w 2014 roku i zostało sprzedane za 1 500 dolarów. Wydajność jest niska, ale pozostaje najlepszą opcją, aby przejść na. Nowe, prawdziwe maszyny zaczęły przybywać. I w rezultacie ludzie zaczęli postrzegać ten produkt jako przereklamowany. Narzekali na tak wiele rzeczy. "Pobiera zbyt dużo energii." "Jest zbyt niewygodny do noszenia." "Nie jest tak imponujący jak telefon". Mam tylko kilka aplikacji, którymi mogę się bawić..." To właśnie wtedy zaczął się rozwijać ekosystem aplikacji AR na smartfony. Na przeszkodzie stanęły jednak Google Glass.
W 2015 roku projekt Google Glass został zamknięty. W końcu sprawił, że jego powrót do biznesu jako aplikacja napędzana przez przemysł nastąpił w 2015 roku. Ale, nie da się ukryć, że stracił publiczną atrakcyjność.
Hololens
Podczas gdy projekt Google Glass upadł, Microsoft podjął wyzwanie związane z okularami AR. Oficjalnie wprowadził Hololens w 2015 roku. Przyszedł z ciekawych funkcji, takich jak hologramy HD, dźwięk przestrzenny, itp. Kolejną funkcją, z którą przyszedł jest sterowanie głosem/gestem. I to, między innymi, daje użytkownikom Hololens odświeżające doświadczenie AR. Hololens ma do czynienia z tak wielu wyłączeń od 2015 roku. I, Microsoft podjął tę samą decyzję, aby skupić się na zastosowaniach przemysłowych. Dopiero w lutym 2019 roku Microsoft zaktualizował Hololens do następnej generacji. Mimo to, Hololens pozostaje poniżej standardów w dziedzinie okularów AR. Oba urządzenia miały plan, aby grać twardą piłkę z branżą, ale nie mogły. Jednak po stronie konsumenta w ostatnich latach, było wiele sukcesów. W równoległym świecie inteligentnych okularów, duża liczba osób wierzy, że smartwatche reprezentują przyszłość inteligentnych urządzeń noszonych. Ale w przeciwieństwie do branży okularów, to nie giganci. To jednak start-upy wiodą prym. W kwietniu 2012 roku, start-up Wearable Pebble uruchomił projekt crowdfundingowy na Kickstarterze. Był on przeznaczony specjalnie dla SmartWatch Pebble.
Pebble przykuł uwagę wielu użytkowników swoją konstrukcją ekranu e-papierowego. Projekt ten doskonale równoważył czas pracy na baterii. Do końca kampanii, Pebble udało się zebrać ponad 10 milionów dolarów, tworząc jedną z najwcześniejszych gwiazd crowdfundingu. W ciągu następnych kilku lat Pebble uruchomił drugą rundę crowdfundingową. Wprowadziła również serię nowych produktów. Należą do nich Time Steel i Time Round. Teraz zmodernizowany jest e-papier z czarno-białego na kolorowy. Jego integracja, od 2016 roku, również zaczął obejmować funkcję fitness. "Żaden smartwatch, żadne urządzenie wearable nie będzie pasować każdemu. Dlatego naszymi targetami są ludzie, którzy nie mają smartwatchy na nadgarstkach." Założyciel Pebble, Migi Covsky, opisuje, jak Pebble utrzymywał się we wczesnych dniach rynku smartwatchy. Podobnie jak niektóre gwiazdy crowdfundingu, Pebble miał swój rozkwit na początku, krótko po rozpoczęciu działalności. Potem wpadł w ten sam dylemat związany z masową produkcją, z którym boryka się wiele startupów.
Chiński rynek krajowy jest bardzo podobny. W 2015 roku smartwatch o nazwie Tuman zrobił niemal to samo. Stworzył crowdfunding społecznościowy. Pozwolił wielkim facetom zainwestować i poprzeć produkt. Dość nieprzyjemnie produkt był powolny, aby wyjść. Po wielu recenzjach, fundusze inwestycyjne firmy Tuman wyczerpały się. Nie było ratunku i firma ostatecznie została zamknięta.
W 2014 roku, niedługo po debiucie Google Android Wear, Apple wypuściło swój pierwszy Apple Watch. Pebble stanęło przed trudną decyzją między Androidem a iOS, aby umożliwić aplikacje Android Wear na swoim urządzeniu.
Jawbone
Ale oprócz smartwatchy jest jeszcze Jawbone. Weszła ona na rynek wearable w 2011 roku. Pierwsza firma Jawbone skupiła się na głośnikach i słuchawkach Bluetooth.
W branży smart wearable, Jawbone ma tylko jedną linię produktów, serię UP. Ten smartwatch nie ma ekranu. Grywalność również nie jest wysoka. A to powoduje, że interakcja z użytkownikiem jest zbyt niezadowalająca. Niestety, Jawbone nie był w stanie przemyśleć i przekształcić w czasie. Ponadto, jego wysoka cena postawiła go w niekorzystnej sytuacji na rynku (zwłaszcza od czasu premiery pierścienia Xiaomi $79 smartphone). Jawbone porzucił swoje oryginalne głośniki Bluetooth, jak również do głównie objąć rynek wearable.
Ostatecznie, w 2016 roku, Jawbone sprzedał swoje bezprzewodowe stereo i zaprzestał produkcji swojego smartwatcha.